Kamiony a náklaďáky už neoddělitelně patří k silnicím. Jsme zvyklí je předjíždět na dálnicích, když míříme na dovolenou, nadávat na ně, když spěcháme do práce a bez povšimnutí je míjet na benzinkách. Ovšem bez nákladní dopravy by se dnešní svět neobešel, kamiony zásobují mnoho obchodů surovinami, dovážejí vše, co potřebujeme a díky nim máme denně čerstvé ovoce, pečivo, velký výběr elektroniky nebo oblečení. Jsou zásadní pro obchod a ekonomiku a jejich význam stále celosvětově roste.
Nákladní silniční doprava se ale také již dlouhodobě potýká s nedostatkem řidičů. Řidič kamionu je povolání, které příliš mnoho lidí netáhne a málokomu se vybaví volnost a dobrodružství s touto prací spojené. Většina lidí si spíše představí dlouhé odloučení od domova, nocování v kabině vozu neznámo kde a nepohodlí s tím spojené. Co musí takový řidič splňovat a jaká je realita této práce?
Pokud chcete jezdit, stačí vám řidičské oprávněná skupiny C +E a zkouška profesní způsobilosti. V mnoha dopravních firmách kvůli nedostatku řidičů stojí auta bez využití a rádi vás někde zaměstnají. Řidičem kamionu však může být pouze někdo, kdo se nebojí řídit monumentální kolos, projíždět s ní mnohdy úzkými silničkami a nebezpečnými úseky.
Požadavek je dnes kladen především na ekonomický styl jízdy, kdy je pro řidiče kromě bezpečnosti jezdit i s co nejmenšími náklady. Bezpečnost a povinné pauzy jsou také denní rutinou. Platy také nejsou špatné, hlavní nevýhoda spočívá klidně i v několikatýdenním odloučení od domova. Pro někoho to může naopak být výhoda a splní si tak sen podívat se do vzdálených zemí. Řidiči ale také většinou mají možnost volit si jen vnitrostátní cesty, kdy ráno vyjedou a večer jsou opět doma.