Řidiči osobních aut obecně s náklaďáky příliš moc trpělivosti nemají. Nákladní automobily jsou pomalé, těžko se předjíždějí, mnohdy zabírají všechny parkovací místa na benzínové stanici nebo blokují provoz. Ale každý, kdo řídí osobní automobil, a nadává na kamiony, nebo jim dokonce na silnici ze zlomyslnosti nebo vzteku dělá naschvály by si měl uvědomit, že pro řidiče kamionů také není žádný med řídit takový kolos na sněhu a ledu, na úzkých silničkách a že to jsou lidé, kteří pouze dělají svoji práci a snaží se ji dělat zodpovědně a bezpečně. Že si taky nejedou stoupnout do kolony na dálnici proto, že je to baví, ale jednoduše proto, že musí.
Nákladní autodoprava je pro ekonomiku naprosto zásadní, kdyby se řidiči kamionů rozhodli, že přestanou jezdit, pocítili bychom problém velmi rychle. Ráno by v obchodě nebylo čerstvé pečivo, v zimě bychom neměli šanci mít čerstvé ovoce a zeleninu a hodně rychle by začaly docházet i věci běžné potřeby. Opravdu není možné přesunout velkou část přepravovaného zboží na železnice, jinak by to už dopravci udělali. Koleje prostě nevedu všude. Může se zdát, že silnice jsou kamiony přeplněné, ale tento problém má na svědomí nedostatečná kapacita dopravní sítě u nás, která se modernizuje velmi pomalu a není schopná pokrýt současnou potřebu po dostatku zboží.
Každý, kdo tedy nadává na kamiony by měl mít na paměti, že řidič kamionu má ze své kabiny v mnohém omezený výhled a brát na to ohled. Na dálnici kamiony jedou maximální rychlostí, kterou jim ukládá zákon a nejedou pomalu protože vás chtějí zdržovat. V úzkých zatáčkách si kamion musí nadjet, jinak by je neprojel a pokud by vás popadla chuť kamion vybrzdit, myslete na to, že má mnohem delší brzdnou dráhu než osobní automobil. Tak velké auto se ke krajnici nalepit nemůže, aby vás nechalo předjet, hrozí že nezpevněná krajnice by váhu neudržela. A hlavně, kamioňáci jsou také jenom lidi a nemusí jim každý otrávený řidič jedoucí ze své práce protivit ještě tu jejich.