Autojeřáby se vyrábějí s nosností o deseti, dvaceti i třiceti tunách, montují se na různé automobilové podvozky. Jsou vybaveny vícedílným teleskopickým výložníkem, plně hydraulickým systémem, mikroprocesorovým řízením stability jeřábu a jiným vybavením, které usnadňuje práci s těžkými břemeny.
Autojeřáby jsou zvedací zařízení, používají se na zvedání břemen a manipulaci s nimi. Uvidíte se při práci hlavně na stavbách a při různých montážních pracích v terénu. Výhodou těchto zařízení je to, že jsou mobilní, bez problémů a rychle se přemisťují z místa na místo jak po silnici, tak po těžkém terénu. Jeřáby mají různé parametry, při montáži je nutné sladit je s vlastnostmi podvozku. Rozhoduje při tom zejména počet, nosnost a rozvor náprav. Při montáži jeřábu se zohledňuje také vyústění pomocného pohonu, výška kabiny řidiče, umistění nádrží, baterií, tlumičů výfuku a jiná kritéria.
V České republice se jeřáby tradičně upevňují na podvozky nákladních aut domácí výroby značky Tatra. Typy jeřábových podvozků Tatra 111 a Tatra 138 patří k legendám, nejvíce autojeřábů se postavilo na podvozcích Tatra 815. Spolehlivě a dodnes se užívají autojeřáby typu AD20T a vyprošťovací autojeřáby AV14. V současné době se užívají také podvozky Iveco, Man, Mercedes Benz, Scania a Renault.
Autojeřáby řady AD 20 mají nosnost do 20 tun, jsou určené pro stavební a montážní práce i v těžkém terénu. V základním provedení se dodávají pod označením AD 20.2 na podvozku Tatra s třídílným teleskopickým výložníkem. Autojeřáb je možné vybavit i různými doplňky, třeba hydraulikou s joysticky nebo stavebním nástavcem. Hydraulická soustava má na tomto typu podvozku dva pomocné obvody na podvozku a dva hlavní obvody na otočném vršku. Ovládání rozvaděčů je mechanické, čtyřpákové. Přestože má zařízení hmotnost vyšší než 24 tun, dokáže se pohybovat dopravní rychlostí až 80 km/hod.