Zatímco v minulosti byli lidé schopni si sami opravit celé auto doma v garáži s trochou šikovnosti, dnes už je třeba s každou drobností jet do servisu. I tak je však dobré vědět, jak vaše auto funguje a na co si například při kupování ojetiny dát pozor. Málokdo ví, že jednou z nejdůležitějších součástí motoru je klínový řemen, který přenáší pohon z klikové hřídele na hřídel či pohání pomocné agregáty. Většinou se vyrábí z odolné gumy s jádrem z pevné tkaniny nebo může být ve formě kovového řetězu. Jako každá součástka i klínový řemen se časem opotřebovává a v nejhorším může dojít až k jeho přetržení, což znamená úplný konec jízdy. Proto je třeba průběžně stav řemene kontrolovat a i když nejste audiotechnik, v moderních autech už ho sami nevyměníte, přesto byste si měli všímat varovných signálů vašeho vozu a předejít tak včasnou výměnou nejhoršímu.
Rozhodně stav řemenu nezkontrolujete tak, že byste otevřeli kapotu a podívali se v jakém je stavu. Opotřebovanost souvisí s ujetými kilometry a každý automobil má hranici opotřebovanosti a nutné výměny jinou. Výrobci aut většinou uvádí interval výměny klínového řetězu mezi 20 až 30 tisíci ujetými kilometry. Varováním by mělo být pískání při startu auta, které vydává starý řemen. Nejlepším řešením v případě, že máte podezření, že něco není v pořádku, je jet do autorizovaného autoservisu. Mnohdy je dobré se podívat, jak jsou na tom s kvalitou a cenou originální a neoriginální součástky, rozhodně se na klínovém řetězu pro vás vůz nevyplatí šetřit. I výměnu by měl provést odborník, protože řemen musí být správně napnutý. I když si řemen asi sami nevyměníte, říká se, že štěstí přeje připraveným. Pokud vám totiž praskne někde po cestě a vy zavoláte asistenční službu, mnohdy umí řemen vyměnit přímo na místě, s největší pravděpodobností ho však u sebe nebude mít. Pokud tak víte, že vám už pomalu dosluhuje, hodí se mít náhradní v autě.